mandag den 24. februar 2014

Pakkelisten fra helvede!



HOLY CRAP!!! DET’ JO SNART DET HER!!!
Nå, men så er det nok tid til at få pakket sammen til 4 måneders tur til bush'en. Hvordan gør man så det? hører jeg dig sige... Eller, det vil jeg i hvert falde lade som om du gør. ANYWAY!

Huskelisten jeg fik udleveret fra Global Contact, var det jeg tog udgangspunkt i. Der er stort set ikke det, der står på den, som ikke også er i min oppakning. MEN, det gør ikke noget at få lidt ekstra inspiration eller en second opinion. Jeg vil i den anledning gerne takke de gode folk fra internettet for deres input og outsourcing. Specifikt dem her:
What's In My Backpack? (Including Hand Luggage) En god vlog, overskuelig og en masse gode kommentarer med på vejen. Klart min yndlings
Safari Clothing Packing List Gode do's and don'ts til Afrika specifikt.
Peace Corps - Packing List for Kenya Nok det sidste sted jeg ville have regnet med at finde så grundig en liste, men nå ja

Og nu: Min pakkeliste!

Tøj* (eller mangel på samme)

Fra venstre til højre
Håndklæde, badedragt, nattøj, 5 par sokker (inkl. hyggesokker), undervisningsmateriale
Skjorte, sweatshirt, sykit, 3 toppe, 2 t-shirts, en langærmet trøje, og skuldertaske/stofposer/andet gøgl til at opbevare beskidt tøj
3 shorts, et par lange bukser, skiundertøj (ja, til Kenya. Der kan altså blive pænt koldt dernede!), 2 tørklæder, 1 bælte, sportstøj og regnbukser
Sko: løbesko, sandaler (den fikse slags endda!) og klipklapper

* Det skal lige siges, at jeg ikke viser det tøj jeg rejser i, men i får lige listen.
Hvid t-shirt, jeans, adidas sko, sort hættetrøje og softshell

Toiletgrej (Uuh... nu bliver vi feminine!)




Fra venstre til højre:
Taske, næsespray, makeuppung
Inhalator, hårnåle
BB-cream, hårelastikker, blyantspidser til eyeliner, 2 eyelinere
Høfeberpiller, hudcreme, negleklipper, læbestift, øjengel
Klorhexidin, neglefil, pincet, lommekniv, concealer, mascara
Shampoo/balsam, vitaminpiller, 3 engangsskrabere, malariapiller (kun til den måned vi er i Tanzania - Nanyuki ligger for højt oppe til malariamyggene)
Plastere, myggespray, sæbebar og dagcreme



Elektronik og andet i håndbaggage



Fra venstre til højre:
Vifte, smartphone og ekstra mobil, pengekat med mit pas og vaccinationskort, pung, kikoi (sjal, tæppe, nederdel m.m - kald det bare min lifesaver)
iPod oplader, adapter, telefonopladere, computer, oplader, pandelampe, hængelås, toiletartikler til flyet*
Kamera, kameraoplader, læsestof til flyturen, BAMF-solbriller, rejsekit fra Tiger (luftpude, sovebriller og ørepropper), kikkert og penalhus.

* Det jeg skal have med i flyet af toiletartikler er:
Renseservietter, deodorant, fugtighedscreme, håndsprit, læbepomade, tandbørste og tandpasta

Og det skal alt sammen pakkes ned i de her to skattebasser
Som jeg indtil videre har døbt Rygskade og Pjevs. Men hvis du har et bedre alternativ, så smæk mig lige en kommentar med det


Ingen kommentarer:

Send en kommentar